Gmina Jarocin wzbogaciła się o nowy samochód, który będzie wspierał działania Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego (GCZK). Pickup, będący własnością gminy, zastąpi dotychczas wynajmowany pojazd i stanie się kluczowym narzędziem w reagowaniu na sytuacje kryzysowe.
Samochód umożliwia przewóz dużych przedmiotów, worków z piaskiem, plandek, agregatów prądotwórczych czy sprzętu do sprzątania. Pozwoli także na ewakuację mieszkańców z terenów zagrożonych i dojazd w miejsca niedostępne dla zwykłych aut osobowych.
Jak podkreśla gmina, pojazd znacznie skróci czas reakcji podczas wichur, ulewnych deszczy czy pożarów.
– Do zadań burmistrza w sprawach zarządzania kryzysowego należy kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy. Ani te zadania, ani zapewnienie obiegu informacji i współpracy z innymi organami administracji państwowej nie byłyby możliwe bez odpowiednich sił i środków – przypomina urząd.
Nowy pickup spełnia wymogi określone w ustawie o ochronie ludności i obronie cywilnej, która od 1 stycznia 2025 roku nakłada na burmistrzów obowiązek zapewnienia minimalnych zasobów terytorialnych w ramach ochrony ludności. Jednym z wymogów jest właśnie samochód typu pickup.
foto.: Gmina Jarocin
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz