Nowa droga ekspresowa S11 coraz bliżej. Trwają konsultacje w sprawie badań geologicznych niezbędnych do przygotowania budowy pododcinka Jarocin – Ostrów Wlkp., który ma usprawnić komunikację w południowej Wielkopolsce.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego poinformował o rozpoczęciu konsultacji dotyczących zatwierdzenia projektu robót geologicznych dla inwestycji „Budowa drogi ekspresowej S11 na odcinku Kórnik – Ostrów Wielkopolski, pododcinek B: Jarocin – Ostrów Wlkp.”. To jedno z kluczowych przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionie, które ma na celu znaczną poprawę jakości i bezpieczeństwa podróży. Planowane badania geologiczno-inżynierskie stanowią niezbędny element przygotowań do rozpoczęcia budowy i pozwolą na precyzyjne zaplanowanie przebiegu trasy.
Droga ekspresowa S11 jest strategiczną inwestycją dla całej Wielkopolski, ponieważ łączy północ i południe kraju, od Koszalina aż po Bytom. Dzięki rozbudowie tego ciągu komunikacyjnego możliwe będzie odciążenie istniejących dróg krajowych, które dziś niejednokrotnie są zatłoczone i prowadzą przez tereny zabudowane. Pododcinek Jarocin – Ostrów Wlkp. ma szczególne znaczenie, ponieważ połączy obszary o dużej dynamice gospodarczej i ułatwi dojazd zarówno do autostrady A2, jak i do południowej części województwa.
Zgodnie z obwieszczeniem, wszystkie zainteresowane strony – mieszkańcy, przedsiębiorcy, a także jednostki samorządowe – mogą zapoznać się z dokumentacją projektową i zgłosić swoje uwagi. Na przekazanie opinii przewidziano czas do 3 września 2025 roku. Uwagi można składać w siedzibie Departamentu Zarządzania Środowiskiem i Klimatu w Poznaniu (Al. Niepodległości 34) lub wysłać pocztą, faksem, telegraficznie, zgłosić ustnie do protokołu albo elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.
Planowany przebieg trasy obejmuje teren trzech powiatów. W powiecie jarocińskim droga przejdzie przez gminy Jarocin i Kotlin, w pleszewskim – przez gminy Pleszew, Dobrzyca i Czermin, a w powiecie ostrowskim przez gminy Ostrów Wielkopolski i Raszków. Pododcinek B rozpocznie się od węzła „Jarocin” z drogą wojewódzką nr 443 i łącznikiem do DK 11. Dalej pobiegnie w rejonie Kotlinia, Pleszewa, Górzna, Grudzielca oraz Szczur, aż po istniejącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego. Projekt przewiduje również dobudowę drugiej jezdni na tej obwodnicy – od węzła Ostrów Wlkp. Północ do węzła Ostrów Wlkp. Wschód (DK 25).
Jednym z ważniejszych elementów inwestycji jest także budowa łącznika od węzła Pleszew Południe do drogi krajowej nr 11 w miejscowości Zielona Łąka. Dodatkowo planowana jest korekta przebiegu drogi krajowej nr 12 po południowej stronie Pleszewa, z ponownym włączeniem w istniejący ślad w rejonie Brzezia. W zależności od wybranego wariantu nowy fragment DK 12 będzie miał długość od 8 do 8,5 km. Całkowita długość pododcinka B drogi ekspresowej S11 szacowana jest na około 49 km.
Realizacja tej inwestycji ma przynieść szereg korzyści – skrócenie czasu podróży, poprawę bezpieczeństwa użytkowników ruchu, a także stworzenie korzystniejszych warunków dla rozwoju gospodarczego regionu. Dzięki nowej infrastrukturze komunikacyjnej przedsiębiorcy zyskają lepsze połączenie z rynkami krajowymi i zagranicznymi, a mieszkańcy – wygodniejszy i bezpieczniejszy dostęp do pracy, szkół czy instytucji.
foto.: Warianty przebiegu S11/Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz