W ostatnich dniach czerwca zostały dokonane zmiany personalne w kolejnych spółkach, których współwłaścicielem jest gmina Jarocin. Ogłoszony został także konkurs na prezesa JTBS.
21 czerwca została odwołana dotychczasowa rada nadzorcza Energii Jarocin. Spółka ta została powołana w 2018 roku w celu koordynacji działań mających na celu wykorzystanie energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Trzy lata temu władze gminy postawiły przed Energią Jarocin zadanie wybudowania spalarni odpadów w Golinie.
Od 2022 roku radni próbowali dowiedzieć się, jaki ma być sposób sfinansowania inwestycji, co ma być spalane w Golinie, do kogo i w jaki sposób ma trafiać produkowana energia cieplna i elektryczna. Spółka złożyła do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o sfinansowanie tego przedsięwzięcia. Radnym odmawiano jego udostępnienia. Po wyborach również Radosław Żyto, nowy zastępca burmistrza, miał problemy z uzyskaniem dokumentu złożonego w NFOŚiGW.
21 czerwca została odwołana dotychczasowa rada nadzorcza Energii Jarocin i powołana nowa w składzie:
Borys Kotra – pochodzący z Goliny radca prawny,
Iwona Kaźmierczak – skarbnik gminy,
Wojciech Wiszniewski – w przeszłości, przez osiem lat, pierwszy prezes spółki ZGO Nova (w czasie, kiedy należała jeszcze do spółek gminy Jarocin), później przez rok prezes spółki Energia Jarocin, a w ostatnich latach dyrektor Komunalnego Zakładu Budżetowego w Jaraczewie,
Piotr Kłosiński – prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
Rada nadzorcza zdecydowała o zawieszeniu w obowiązkach prezesa Michała Kaczmarka i oddelegowała ze swojego grona do pełnienia obowiązków członka zarządu Wojciecha Wiszniewskiego, który na sesji 27 czerwca poinformował radnych, że złożony przez spółkę wniosek do NFOŚiGW przewiduje, że na budowę spalarni ma być pozyskana dotacja w wysokości 70 mln zł. Prawie 200 mln zł spółka chce pożyczyć na realizację inwestycji.
Decyzją rady miejskiej poprzedniej kadencji spółka Energia Jarocin, w której zatrudniony jest tylko prezes i jeden pracownik, stała się właścicielem większości (prawie 53 proc.) udziałów w spółce Wielkopolskie Centrum Recyklingu (wcześniej ZGO). Gminie Jarocin pozostawiono jedynie 6,19 proc. udziałów.
- Nie może tak być, że mieszkańcy i radni nie wiedzą, co planuje gminna spóła, która stała się większościowym udziałowcem innej spółki posiadającej kilkusetmilionowy majątek. Nie może być tak, że zastępca burmistrza ma problem z uzyskiwaniem dokumentów tej spółki. Stąd dokonane zmiany – mówi Urszula Wyremblewska-Korzyniewska, burmistrz Jarocina.
Zmieniona została także rada nadzorcza Wielkopolskiego Centrum Recyklingu, w którym udziały ma ponad 20 wielkopolskich gmin. Odwołano Włodzimierza Usarka, Jana Adamkiewicza, Jacka Bargieła i Janusza Wojtczaka. W radzie pozostała Hanna Małynicz. Do nowego składu zostali powołani:
Agnieszka Pachciarz – absolwentka jarocińskiego liceum, radca prawny, w przeszłości m. in. wiceminister zdrowia, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia, wiceprezydent Poznania, doradca ds. restrukturyzacji szpitali, prezes szpitali w Słupcy i Pleszewie, obecnie p.o. dyrektora Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu,
Dariusz Gintrowicz – jarocinianin, absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, dyrektor finansowym z 24-letnim stażem w międzynarodowych korporacjach, obecnie dyrektor finansowy grupy Dovista z 2 mld zł rocznych obrotów.
Bartosz Kobus – samorządowiec, absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, pełnił funkcję zastępcy burmistrza, następnie sekretarza miasta i gminy Krzywiń, a obecnie sekretarz gminy Piaski (udziałowiec WCR),
Andrzej Pichet – absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, szkoleniowiec z zakresu wprowadzania zmian w systemie gospodarki odpadami, radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego VI i bieżącej kadencji, członek Komisji Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
1 lipca rada nadzorcza Jarocińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego ogłosiła konkurs na prezesa tej spółki. Zainteresowani startem w konkursie swoje aplikacje mogą składać do 10 lipca.
Od kandydatów wymagane są: co najmniej 5-letni staż pracy i 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym. Kandydaci muszą również przedstawić opracowanie zawierające koncepcję zarządzania spółką oraz kierunki jej rozwoju na co najmniej 3 lata.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz