Wyłoniono nowego prezesa Jarocińskich Linii Autobusowych i Trans Pegaz. Zrobiono to za pomocą konkursu. Obydwa stanowiska obejmie Mateusz Olejniczak.
Swoje oferty w konkursie na prezesa JLA i Trans Pegaz złożyło sześciu kandydatów. Czterech z nich spełniło wymogi formalne i to z tymi kandydatami spotkała się rada nadzorcza spółki. Po przeprowadzeniu rozmów rada wybrała kandydaturę Mateusza Olejniczaka. Nowy prezes obejmie funkcję prezesa JLA od 1 października. Dodatkowo – i nieodpłatnie – będzie również zarządzał spółką Trans Pegaz.
- Po wyborze rady nadzorczej spotkałam się z panem Mateuszem Olejniczakiem. Rozmowa przekonała mnie, że jeśli oczekujemy zmian w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej w gminie, to pan Mateusz ma na to pomysły. Zapewne z racji wykształcenia nowy prezes zamierza korzystać z badań i analiz oczekiwań mieszkańców dotyczących funkcjonowania komunikacji autobusowej. Mimo, że nie jest jarocinianinem, to dostrzega potrzebę zwiększenia dostępności komunikacji dla mieszkańców gminy Jarocin, zwłaszcza w godzinach wieczornych, aby osoby mieszkające na obrzeżach miasta i w okolicznych miejscowości mogły autobusami wrócić z pracy, ale też korzystać z wieczornej oferty kulturalnej i rekreacyjnej Jarocina. Zwrócił uwagę na konieczność zintegrowania komunikacji autobusowej z transportem kolejowym, aby nasz rozkład jazdy dostosowywać kilka razy w roku do rozkładu jazdy PKP. Jest to szczególnie istotne dla dojeżdżających do pracy – Urszula Wyremblewska-Korzyniewska, burmistrz Jarocina, argumentuje wybór nowego prezesa.
Mateusz Olejniczak ma 35 lat. Jest mieszkańcem Środy Wlkp. Ukończył Politechnikę Poznańską (licencjat – logistyka, studia magisterskie – transport drogowy). Ma bogate doświadczenie zawodowe w zakresie komunikacji. Dotychczas był kierownikiem Transportu Publicznego w Zakładzie Komunalnym w Kostrzynie Wlkp. Wcześniej pracował w Środzie Wlkp. w Wydziale Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym i Zakładzie Gospodarki Komunalnej, gdzie zajmował się transportem. Prowadził sprawy związane z planowaniem rozwoju publicznego transportu zbiorowego, rozpatrywaniem wniosków dotyczących zmian w planie transportowym, przebiegu linii komunikacyjnych lub rozkładu jazdy, tworzeniem rozkładów jazdy, badaniem i analizami potrzeb przewozowych, nadzorem nad pracą dyspozytorów i kierowców, organizacją pracy działu zarządzania zespołem ludzkim.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz