Zamknij

Nowy sposób na oszustwo. Tym razem z wykorzystaniem instytucji państwowej

14:30, 22.02.2021 PAP Aktualizacja: 14:59, 22.02.2021
Skomentuj

Niektórzy z klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ostatnich dniach otrzymali maile z wiadomością m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania ich w ciągu 24 godzin. Instytucja informuje, że nie wysyła takich wiadomości do płatników. 

 

Fałszywa korespondencja wysyłana jest z adresu: [email protected]

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.

ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, proszony jest o kontakt z najbliższą placówką Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem telefonu: 22 560 16 00 lub adresem mailowym: [email protected].

[ALERT]1614002320212[/ALERT]

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%