Niektórzy z klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ostatnich dniach otrzymali maile z wiadomością m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania ich w ciągu 24 godzin. Instytucja informuje, że nie wysyła takich wiadomości do płatników.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, proszony jest o kontakt z najbliższą placówką Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem telefonu: 22 560 16 00 lub adresem mailowym: [email protected].
[ALERT]1614002320212[/ALERT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz