GDDKiA w Poznaniu złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla S11 Kórnik-Jarocin. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy.
O pierwszych dobrych wiadomościach napływających w sprawie budowy S11 władze gminy Jarocin poinformowały już przed świętami Bożego Narodzenia.
- Oczekiwana przez mieszkańców budowa drogi krajowej S11 została ujęta w nowym Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych. To bardzo dobra wiadomość na podsumowanie 2022 roku – podkreślił Adam Pawlicki, burmistrz Jarocina.
Wraz z podziękowaniami kierowanymi w liście do premiera RP Mateusza Morawieckiego włodarz zadeklarował otwartość na współpracę. Podkreślając, że Gminie Jarocin zależy na sprawnej realizacji tego ważnego zadania.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej. Wybudowany ma zostać 36-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 Kórnik-Jarocin.
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 4 (kolor granatowy). We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ GDDKiA wskazała go jako preferowany.
W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość 36,6 km i przebiega przez powiat poznański – gmina Kórnik, powiat średzki – gminy Środa Wielkopolska, Zaniemyśl, Krzykosy i Nowe Miasto nad Wartą oraz powiat jarociński – gminę Jarocin. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej będzie możliwa poprzez projektowane węzły drogowe Środa Wielkopolska, Miłosław, Nowe Miasto oraz istniejące – Kórnik Południe oraz Mieszków.
Długość przyszłej S11 w województwie wielkopolskim to ponad 350 km, z czego obecnie funkcjonuje pięć odcinków o łącznej długości ok. 80 km (cztery w okolicy Poznania łączące się z A2 oraz trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna). Dla pozostałej części trasy, podzielonej na siedem odcinków, GDDKiA prowadzi prace przygotowawcze. Dla odcinka Oborniki-Poznań wraz z obwodnicą Obornik Generalna Dyrekcja uzyskała już DŚU, a dla trzech: Szczecinek-Piła, Ujście-Oborniki oraz Ostrów Wielkopolski-Kępno jest w trakcie uzyskiwania decyzji. Dla kolejnych trzech (Piła-Ujście, Kórnik-Jarocin, Jarocin-Ostrów Wielkopolski) wnioski o wydanie DŚU GDDKiA planuje złożyć w najbliższym czasie.
[FOTORELACJA]995[/FOTORELACJA]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz