Zamknij

Jarociński odcinek S11 w projekcie (ZDJĘCIA)

17:03, 02.01.2023 N.P Aktualizacja: 14:34, 03.01.2023
Skomentuj foto.: Gmina Jarocin foto.: Gmina Jarocin

GDDKiA w Poznaniu złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla S11 Kórnik-Jarocin. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy.

 

O pierwszych dobrych wiadomościach napływających w sprawie budowy S11 władze gminy Jarocin poinformowały już przed świętami Bożego Narodzenia.

- Oczekiwana przez mieszkańców budowa drogi krajowej S11 została ujęta w nowym Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych. To bardzo dobra wiadomość na podsumowanie 2022 roku – podkreślił Adam Pawlicki, burmistrz Jarocina.

Wraz z podziękowaniami kierowanymi w liście do premiera RP Mateusza Morawieckiego włodarz zadeklarował otwartość na współpracę. Podkreślając, że Gminie Jarocin zależy na sprawnej realizacji tego ważnego zadania.  

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej. Wybudowany ma zostać 36-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 Kórnik-Jarocin.

Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 4 (kolor granatowy). We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ GDDKiA wskazała go jako preferowany.

W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość 36,6 km i przebiega przez powiat poznański – gmina Kórnik, powiat średzki – gminy Środa Wielkopolska, Zaniemyśl, Krzykosy i Nowe Miasto nad Wartą oraz powiat jarociński – gminę Jarocin. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej będzie możliwa poprzez projektowane węzły drogowe Środa Wielkopolska, Miłosław, Nowe Miasto oraz istniejące – Kórnik Południe oraz Mieszków.

Długość przyszłej S11 w województwie wielkopolskim to ponad 350 km, z czego obecnie funkcjonuje pięć odcinków o łącznej długości ok. 80 km (cztery w okolicy Poznania łączące się z A2 oraz trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna). Dla pozostałej części trasy, podzielonej na siedem odcinków, GDDKiA prowadzi prace przygotowawcze. Dla odcinka Oborniki-Poznań wraz z obwodnicą Obornik Generalna Dyrekcja uzyskała już DŚU, a dla trzech: Szczecinek-Piła, Ujście-Oborniki oraz Ostrów Wielkopolski-Kępno jest w trakcie uzyskiwania decyzji. Dla kolejnych trzech (Piła-Ujście, Kórnik-Jarocin, Jarocin-Ostrów Wielkopolski) wnioski o wydanie DŚU GDDKiA planuje złożyć w najbliższym czasie.

Dokładne zdjęcia projektu S11 z Kórnika do Jarocina zobaczcie w poniższej fotorelacji. 

[FOTORELACJA]995[/FOTORELACJA]

(N.P)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%